Klantenservice
BESTELLINGEN
Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Als uw bestelling door de brievenbus past, dan verzenden wij uw pakketje gewoon via de PostNL in Nederland en via Bpost in België. Er wordt dan geen Track & Trace code / traceercode ter beschikking gesteld. Als uw bestelling niet door de brievenbus past, verzenden we uw pakket in Nederland via Selektvracht (enkelvoudige verpakking / pakket bestaat uit 1 verpakt geheel) of met PostNL (meervoudige verpakkingen / pakket bestaat uit meerdere onderdelen) en met Bpack in België. In deze gevallen ontvangt u een Track & Trace code / traceercode waarmee u uw bestelling kunt volgen.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling wordt geleverd?
Voor zowel Selektvracht, PostNL en Bpack geldt dat indien u niet thuis bent dat er geprobeerd wordt bij uw buren te leveren. Lukt dat niet, dan geldt voor PostNL dat er op twee verschillende momenten wordt aangeboden. Als u beide keren niet thuis bent en uw buren kunnen het niet voor u aannemen, gaan de pakketten voor 3 weken naar het postkantoor bij u in de buurt. Als u het pakket niet ophaalt binnen 3 weken, dan gaat het pakket retour afzender. Voor Selektvracht geldt dat het pakket vier keer wordt aangeboden; inclusief 1 avond of 1 keer in het weekend. Bent u in die vier keer niet in de gelegenheid om het pakket aan te nemen en zijn uw buren ook niet thuis zijn of niet in staat of bereid zijn het pakket aan te nemen, dan gaat de bestelling afzender retour. Voor Bpack geldt hetzelfde; alleen bieden die maar 2x aan en niet 's avonds of in het weekend. Na twee keer gaat de zending retour afzender.
Wat is een Track & Trace code?
Als een bestelling vanwege het formaat niet door de brievenbus past of een hoge waarde vertegenwoordigt, wordt het als pakketpost verzonden. In dat geval vindt u, wanneer uw bestelling de status ‘voltooid/complete’ heeft, een traceercode. Bij PostNL heet deze code een Track & Trace code. Maar ook onze andere vervoerders Selektvracht en Bpack maken gebruik van een traceercodes. Op het moment dat uw bestelling aan u verzonden is, ontvangt u een e-mail met daarin de traceercode. Als u op de traceercode klikt, dan komt u op de website van de desbetreffende distributeur en kunt u zien waar uw pakket zich bevindt in het bezorgtraject.
Ik vind mijn bestelling niet na het zoeken op Track & Trace code
Het kan voorkomen dat u, na het klikken op de Track & Trace code/traceercode, de volgende melding krijgt: ‘Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie’ (dit is de combinatie van de code en de postcode waar de bestelling afgeleverd moet worden). Deze melding kan veroorzaakt worden doordat PostNL de Track & Trace code nog niet heeft verwerkt. U kunt de status van uw bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen. Wanneer dezelfde melding 3 dagen na verzending nog steeds verschijnt en u heeft uw bestelling nog niet ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice.
Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland en België?
De verzendkosten worden berekend op basis van het gewicht en de omvang van uw bestelling. Hiertoe hebben wij de rekenmodellen van onze vervoerspartners gekoppeld aan het systeem. Zo wordt automatisch berekend wat de verzendkosten zijn van de door u bestelde artikelen.
LEVERINGEN
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Informatie over de status van uw bestelling vindt u, naast de verzendbevestiging die naar uw e-mailadres gestuurd wordt, ook in uw account. Hierin vindt u een overzicht van al uw bestellingen. Heeft uw bestelling de status 'In behandeling door Verzender' dan wordt uw bestelling nog verwerkt. Heeft hij de status 'Verzonden/Complete' dan is uw bestelling onderweg en mag u aannemen dat u uw bestelling binnen 2-3 werkdagen heeft (in België kan het wellicht iets langer duren).
In mijn account wordt aangegeven dat mijn bestelling is verzonden, maar hij is nog niet geleverd; hoe kan dat?
Wij streven ernaar om uw bestelling zo snel mogelijk te laten bezorgen. Is het langer dan 2-3 werkdagen geleden dat uw bestelling de status‘Verzonden/Complete’ heeft en heeft u de bestelling nog niet ontvangen, neemt u dan contact met ons op. Als deze periode korter is dan 3 werkdagen, verzoeken wij u vriendelijk om geduld. Het is namelijk mogelijk dat uw pakket binnen deze termijn alsnog bezorgd wordt. Ook is het mogelijk dat de bezorger uw bestelling heeft afgeleverd bij uw medebewoners of bij uw buren. Hierom verzoeken wij u om bij uw buren of medebewoners navraag te doen.
Wat zijn de levertijden van de Beetshop.nl?
In onze Algemene Voorwaarden hebben wij opgenomen dat wij bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 2-3 werkdagen uitvoeren. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 14 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. U heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. Dit geldt echter niet voor de bestellingen van het kledingmerk Swedteam. Daarmee werken wij op een dusdanige manier samen dat uw bestellingen 1 maal per week rechtstreeks door Swedteam worden geleverd aan ons verzendhuis. Dit betekent dat wij in een aantal gevallen niet eerder dan een week later kunnen leveren. Mocht u hier vragen over hebben, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
RETOURNEREN
Kan ik mijn bestelde artikelen retourneren?
Ja, u kunt (on)beschadigde artikelen tegen bepaalde voorwaarden kosteloos retourneren. Retourzendingen dienen vergezeld te gaan met een heldere omschrijving van de reden, contactgegevens, (kopie van) een ingevuld retourformulier en in de originele c.q. in deugdelijke verpakking. Eventuele breuk of schade van het artikel als gevolg van het retour zenden komt ter verantwoording van de koper. Daarom adviseren wij u op het postagentschap altijd om een traceercode en een verzendbewijs te vragen en deze goed te bewaren.
Wat zijn de voorwaarden om mijn artikel te retourneren?
Bij de aankoop van artikelen heeft de koper wettelijkerwijs de mogelijkheid gedurende 14 dagen de bestelling te retourneren. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het artikel door de koper. Tijdens de bedenktijd zal de koper zorgvuldig omgaan met het artikel en de verpakking. Hij zal het artikel slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het artikel wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het artikel met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de bovengenoemde instructies (omschrijving, contactgegevens, retourformulier).
Wat is het retouradres?
Artikelen kunnen kosteloos worden geretourneerd naar:
Vipmedia
Burg. Krollaan 14
5126 PT Gilze